سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مجله تازه ها


زبانی که بیشتر صحبت می کنیم همان زبانی نیست که صحبت می کنیم، بلکه زبان بدنی است که برای یادگیری صحیح زبان بدن به آن نیاز داریم. زبان بدن به مجموعه ای از رفتارهای غیرکلامی و فیزیکی اطلاق می شود که در آن فرد می تواند پیامی را منتقل کند و بدون صحبت با دیگران ارتباط برقرار کند.

یادگیری تکنیک ها و علم زبان بدن باعث می شود در ارتباطات غیرکلامی که بخش مهمی از ارتباطات ما است مهارت بیشتری داشته باشیم و با استفاده بهتر از این تکنیک های زبان بدن، نور بهتری به ارتباطات و مذاکرات خود بتابانیم. . و ما پیروز خواهیم شد.

در این مقاله بیشتر در مورد اهمیت زبان بدن صحبت خواهیم کرد و روش هایی را برای تسلط بر زبان بدن شرح خواهیم داد.

فواید زبان بدن

زبان بدن می تواند احساسات را منتقل کند یا معنای کلامی را به خوبی تغییر دهد. ابراز دوستی، عشق و علاقه با اخم و عصبانیت هرگز قابل قبول نیست، بنابراین یاد بگیرید که زبان بدن را در زندگی روزمره خود بگنجانید.

شاید برای اکثر ما ارتباط مصداق صحبت کردن باشد، اما باید بدانید که بیشتر ارتباط بین افراد از طریق زبان بدن انجام می شود. در واقع، بیش از 90 درصد آنچه به طرف مقابل منتقل می کنید از طریق حرکات غیرکلامی و به عبارت دیگر زبان بدن شما است و تنها حدود 10 درصد از آنچه که منظور شما از طریق کلمات شما منتقل می شود. زبان بدن می تواند حالت درونی فرد را نشان دهد. به عنوان مثال، می تواند خشم، خستگی، آرامش، سردرگمی و علائم دیگر را نشان دهد.

زبان بدن در واقع تمام حرکات شما را شامل می شود. از حالات و حرکات صورت گرفته تا تماس چشمی، ژست‌ها، مدل‌های ایستاده و موارد دیگر. معمولاً دانستن دقیق زبان بدن می تواند کار بسیار دقیق و ظریفی باشد، اما با آشنایی با چند حرکت رایج می توانید به راحتی اصول زبان بدن را یاد بگیرید. اغلب هر یک از این نشانه ها می توانند بیش از هزار کلمه را بیان کنند.

باید بدانید که معنای دست دادن خیلی بیشتر از سلام کردن، خوشحالی از آشنایی و ... است. مهمترین چیز در دست دادن این است که کف دست شما دست طرف مقابل را لمس کند و این حرکت ساده بسیار بیشتر از لمس کردن است. شما در مورد این رابطه و نوع تعامل بسیار صمیمانه و غیر تهدید آمیز هستید.

زبان بدن مردانه

به طور کلی، زبان بدن مردان و زنان مشابه است، اما معمولاً تفاوت هایی نیز وجود دارد. لازم به ذکر است در مواردی که جنسیت در میان باشد این موضوع جای بحث دارد اما در غیر این صورت رفتار فیزیکی زن و مرد مشابه است.

زبان بدن زنان

با توجه به اینکه زنان احساساتی‌تر هستند، زبان بدن زنان می‌تواند موضوعی گسترده‌تر از زبان بدن مردان باشد. وقتی یک فرد در شرایط عادی قرار دارد زبان بدن واقعا قابل ضبط نیست. با این حال، رفتار و وضعیت جسمانی یک فرد می تواند سیگنالی باشد که می تواند از درون گزارش شود، مهم نیست که چقدر احساسات و حالات روحی فرد با حالت عادی او متفاوت است.

چند نمونه از زبان بدن در ارتباطات روزمره انسان

دست دادن

این حرکت که به معنای دست دادن با یکدیگر است، یکی از مهمترین جنبه های زبان بدن است.

باید مواظب باشید که موقعیت شما، نحوه سلام و احوالپرسی، نحوه نزدیک شدن و حتی میزان فشار دستتان موثر باشد.

اگر شانه های خود را قوز کنید و مستقیماً به صورت طرف مقابل نگاه نکنید، یا هنگام دست دادن به او دست بدهید، این مفهوم به فرد منتقل می شود که نمی خواهید رابطه دیگری برقرار کنید. او

اما اگر شانه‌های خود را بالا انداخته و عقب بکشید و به صورت و چشم‌های طرف مقابل نگاه کنید و وقتی آنجا هستید، دست خود را دراز کنید و او را محکم فشار دهید، این مفهوم در ذهن فردی که در حال تلاش هستید، جا خواهد گرفت. برای برقراری ارتباط، دوست داشته باشید و هدفی داشته باشید که باید با آن تعامل داشته باشید و با آن در ارتباط باشید.

تنفسی

زبان بدن همراه با تنفس و الگوهای تنفسی می تواند نشانه ای از وضعیت روحی و روانی فرد باشد. به همین دلیل، ارتباط بین زبان بدن و تنفس اغلب در موضوعاتی مانند جلسات کاری و سمینارها مورد بحث قرار می گیرد. به طور کلی، تنفس عمیق با استفاده از دیافراگم و معده اغلب نشان دهنده حالتی آرام و مطمئن است. از سوی دیگر، تنفس کم عمق و بسیار سریع اغلب به عنوان یک حالت عصبی و مضطرب تعبیر می شود.

برخی از کارشناسان توصیه می کنند که به الگوی تنفس افراد توجه کنید تا بتوانید سطح درک متقابل از  موقعیت گوینده رادیو را درک کنید.


چگونه ایستادن

اگر ایستاده اید و با کسی صحبت می کنید، یا اگر تنها شنونده او هستید، باید بدانید که وضعیت بدن شما گویای خوبی است. وضعیت شما در مکالمات روزمره، مکالمات تجاری و حتی بحث های عمومی بسیار مهم است.

به عنوان مثال، اگر با یک همکار صحبت می کنید، باید بدانید که طرف مقابل مراقب تک تک حرکات شماست. به اطرافت نگاه کن، پشت سرت، تصور کن کسی منتظرت است.

برعکس، اگر مایل به صحبت با او و گوش دادن به او هستید، می توانید زمان مکالمه را به نفع خود افزایش دهید. اگر صحبت های شخص شما را آزار می دهد یا با صحبت های او مخالف هستید و فکر می کنید اشتباه می کند، فقط دست خود را روی کمر خود بگذارید و به او نشان دهید که آنچه می گوید با گونه های شما اشتباه است و یک لبخند خفیف روی گونه های شما اشتباه است. صورت.

خوب است بدانید که ارتباط غیرکلامی از مکانی به مکان دیگر و موقعیتی به موقعیت دیگر متفاوت است. نحوه رفتار بدن شما در جلسات کاری مهم بسیار مهم است، بنابراین باید مراقب باشید که اشتباه نکنید.

فواید زبان بدن: استفاده از زبان بدن در زندگی روزمره

زبان بدن می تواند به عنوان یک عنصر مهم در ارتباطات مورد استفاده قرار گیرد. شما می توانید از زبان بدن در ارتباطات روزمره، در محل کار و محل کار، تربیت فرزندان، ارتباط با شریک زندگی خود و غیره استفاده کنید. این می تواند به ویژه برای افرادی که در بیان احساسات خود مشکل دارند مفید باشد. به همین دلیل کنترل و آموزش زبان بدن ضروری به نظر می رسد. برخی از آنها به شرح زیر است:

دانستن دروغ های خود صداقت است

تشخیص استرس، اضطراب، هیجان و ترس

شناسایی احساسات افراد نسبت به خود

مشکل، پیش بینی رفتار و تصمیمات افراد.

ده ها مورد دیگر...

اگر او دروغ می گوید، چگونه می توانید حالات چهره و بدن او را درک کنید؟

تشخیص این امر کار دشواری است و نیاز به تخصص خاصی در این زمینه دارد، زیرا بسیاری از حالاتی که فرد دروغگو بروز می دهد مانند اضطراب، استرس، تعریق، تغییر مردمک چشم و ... در سایر افراد نیز به همین دلیل است. به زبان بدن فرد و حرکاتی که انجام می دهد دقت کنید، در این شرایط نمی توانیم 100% بر اساس زبان بدن فرد دروغگو بودن را بپذیریم و فقط می توانیم فرض کنیم که او دروغ می گوید و سپس به دنبال شواهد قابل اعتمادتری باشیم.

فواید زبان بدن: حرکت دانش آموز

افرادی که با چشمان بسته می خوابند، به دیگران و به اصطلاح یواشکی نگاه نمی کنند، علاوه بر این دوره زبان بدن زهرا شیراحمدی ، اگر به چشمان او نگاه کنید، اغلب به چپ یا راست نگاه می کنند و زیاد پلک می زنند. که بدیهی است علت اضطراب ناشی از استرس و افزایش ضربان قلب است. دروغگو نمی تواند بی حرکت بماند، خودش را روی صندلی می لغزد، گاهی اوقات برای دوری از شما عقب می کشد.


یک دروغگو در گفتار ثابت نیست، یعنی گاهی تند، گاهی آهسته و با مکث صحبت می کند، این به این دلیل است که به هویت چینی فکر می کند و به دنبال کلماتی است که حواس شما را پرت کند.