سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مجله تازه ها


بازی، نمایش، بازی

اولین راه حل هایی که برای بهبود اندام و رسیدن به اندامی مناسب و ایده آل به ذهن ما می رسد ورزش ها و رژیم های مختلف بدنسازی است. با این حال بسیاری از افراد نمی توانند با این روش ها مشکلات جسمی خود را حل کنند. علاوه بر این، چربی های موضعی انباشته شده در قسمت های مختلف بدن را نمی توان به راحتی از بدن خارج کرد. به همین دلیل در سال های اخیر بحث جراحی کانتورینگ بدن بسیار مطرح شده است. اما آیا می دانید عوارض جانبی و خطرات احتمالی آن چیست؟ با وجود اینکه عوارض جانبی کانتورینگ بدن را می دانید، آیا باز هم مایل به انجام آن هستید؟ نقش جراح در کنترل و کاهش عوارض بعد از جراحی چیست؟

همانطور که در مقاله مربوط به جراحی کانتورینگ بدن اشاره شد، بر اساس تشخیص جراح پلاستیک از روش های مختلفی برای انجام کانتورینگ بدن استفاده می شود. هر یک از این روش ها می تواند عوارض مختلفی داشته باشد. اما به طور کلی برخی از این مشکلات رایج و رایج هستند و برخی دیگر مختص هر روش ضبط هستند. در مقاله ای دیگر به بررسی عوارض شایع و عوارض احتمالی جراحی کانتورینگ بدن می پردازیم.

آثار مجسمه سازی چیست؟

همانطور که در مقدمه این موضوع ذکر شد. هر یک از تکنیک های به کار رفته در مجسمه سازی دارای مزایا و معایب خود هستند.

عوارض جانبی اسیدهای چرب عبارتند از:

عوارض موقت (عوارض شایع)

عوارضی مانند تورم، کبودی، التهاب، درد و کبودی در این گروه قرار می گیرند. این عوارض پس از چند روز یا چند هفته بدون درمان ناپدید می شوند و جای نگرانی وجود ندارد.

عوارض طولانی مدت

حوادثی مانند؛ روش جراحی نادرست، کیفیت نامطلوب پوست، حذف چربی بیش از حد (اصلاح بیش از حد) یا از طرف دیگر برداشتن کمتر از مقدار مورد نیاز (اصلاح کم)، گاهی اوقات به موقع از بین نمی رود و نیاز به ترمیم یا ترمیم دارد. .

اصلاح عوارض موجود معمولاً 6 ماه پس از لیپوماتوز اتفاق می افتد. (تعیین زمان تعمیر بستگی به نسخه و تخصص متخصص جراحی پلاستیک دارد.)

عوارض نادر و خطرناک

این سری از عوارض معمولاً زمانی رخ می دهد که اصول اولیه و علمی در حین جراحی رعایت نشود. علاوه بر این، انتخاب روش اشتباه برای بیمار یا انجام عمل جراحی در مطب بدون تجهیزات لازم می تواند عوارض خطرناک و نادری را در افراد به دنبال داشته باشد.

گاهی اوقات فرمولاسیون غیر استاندارد محلول های مخصوص آماده سازی بیمار برای جراحی (بیهوشی یا بیهوشی) یا تزریق بیش از حد این محلول ها همراه با ترشح بیش از حد چربی (بیش از 5 لیتر) منجر به آسیب به بیمار می شود. عوارض و عوارض زیادی پس از لیپوماتیک وجود دارد.

عوارض عمومی کانتورینگ بدن

آسیب های معمولی کانتور بدن عوارضی هستند که به طور طبیعی پس از جراحی رخ می دهند و در طول دوره نقاهت بهبود می یابند. مهمترین چالش ها عبارتند از:

درد بعد از اصلاح

مشکلی که بسیاری از افراد به کانتورینگ بدن گزارش می دهند، ترس از درد بعد از عمل است. در واقع باید گفت که درد شایع ترین عارضه بعد از جراحی است و در طول روند بهبودی کاملا طبیعی است. معمولا پس از فرم دهی بدن، بیماران در محل های ساکشن احساس کبودی می کنند. خوشبختانه این درد یا کبودی با مصرف مسکن های خوراکی قابل کنترل است و جای نگرانی نیست. پس از چند روز کاهش قابل توجهی خواهد داشت.

تورم بعد از مجسمه سازی

پس از جراحی، بدن به طور طبیعی تغییرات بافتی و زخم ها را بازسازی و ترمیم می کند. به همین دلیل، با تجمع سلول ها یا مایعات لازم برای ترمیم، قسمت های کار متورم می شوند. این تورم پس از دوره نقاهت به تدریج برطرف می شود و با استفاده از تفنگ مخصوص ورم کاهش می یابد.

کبودی بعد از کنده کاری

بسیاری از بخیه‌های این روش ممکن است در حین عمل پاره شوند و خون داخل آن‌ها در زیر لایه‌های پوست پخش شود. این عامل اصلی آسیب به اعضای بدن پس از اصلاح بدن است. لازم به ذکر است که حتی این ضایعات نیز خود به خود از بین می روند.

عوارض ترسناک بعد از جراحی کانتورینگ بدن چیست؟

عوارض خطرناکی که ممکن است در برخی موارد پس از جراحی کانتورینگ بدن رخ دهد، به شرح زیر است:

آلرژی به بیهوشی

بدن برخی از بیماران می تواند به بیهوشی واکنش منفی نشان دهد و حتی باعث شوک یا ایست قلبی شود. تشخیص اینکه کدام نوع بیهوشی برای بیمار و وضعیت جسمی عمومی او مناسب است موضوعی است که باید توسط جراح و متخصص بیهوشی بررسی و تایید شود. به همین دلیل تاکید می شود که کلیه عملیات بازسازی بدن باید در اتاق عمل مجهز بیمارستان و یا در مراکز مجاز جراحی انجام شود.

عفونت

یکی دیگر از خطرات احتمالی مرتبط با هر روش جراحی عفونت است. عفونت می تواند ناشی از آلودگی هایی باشد که در طی جراحی وارد بدن می شود. به همین دلیل، جراحان معمولاً پس از جراحی برای جلوگیری از عفونت، آنتی بیوتیک برای بیمار تجویز می کنند. خونریزی، ترشحات ناخوشایند از زخم ها، تب و حالت تهوع از علائم عفونت پس از عمل است.

هماتوم

هماتوم از تجمع خون یا مایعات دیگر در خارج از رگ های خونی و زیر لایه های پوست ایجاد می شود. یکی از علائم این بیماری کبودی یا تغییر رنگ پوست در محل هماتوم است. اگر هماتوم پس از چند روز خود به خود از بین نرفت، باید با پزشک خود مشورت کنید.

بیشتر بخوانید: https://payju.ir/content/پیکرتراشی-در-شیراز