سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مجله تازه ها

نظر


اخذ اقامت در قبرس شمالی می تواند تصورات و تصورات شما از داشتن یک زندگی ایده آل را به واقعیت تبدیل کند. جمهوری ترک قبرس شمالی به شما اجازه می دهد تا از طریق تحصیل، کار، سرمایه گذاری و خانواده اجازه اقامت دریافت کنید.

قبرس شمالی نه تنها فرصت های زیادی را برای سرمایه گذاران فراهم می کند، بلکه چشم اندازهای روشنی را برای کسانی که مایل به نقل مکان به این جزیره زیبا هستند، فراهم می کند. جمعیت خارجی قبرس شمالی هر سال در حال افزایش است، زیرا این کشور مزایای زیادی برای ساکنان خود دارد. مانند امکان ورود بدون ویزا به کشور، تحصیل در دانشگاه های معتبر بین المللی، مالیات پایین بر دارایی، نرخ پایین جرم و جنایت و آب و هوای عالی. اگر به دنبال یافتن اقامتگاه در قبرس شمالی هستید، باید بدانید که این کشور گزینه های مختلفی برای شما دارد. در این مقاله همه چیز را در مورد شرایط، مدارک و نحوه اقامت در قبرس شمالی به شما خواهیم گفت.

اجازه اقامت در قبرس شمالی euromy چیست؟


اجازه اقامت دائم به یک خارجی حق اقامت دائم در جمهوری ترک قبرس شمالی (TRNC) و ورود و خروج آزادانه را می دهد. پس از ورود به قبرس شمالی، ویزای 90 روزه دریافت خواهید کرد. اگر می خواهید بیش از 90 روز در این کشور بمانید و یا اگر به این کشور مهاجرت می کنید، باید برای اقامت قبرس شمالی اقدام کنید.

اقامت دائم الزامات قانون اقامت را برآورده می کند. بنابراین، اگر شرایط لازم را نداشته باشید، ممکن است اقامت شما باطل باشد. ترک های بالای 18 سال و سایر شهروندان خارجی، همسران و فرزندان زیر 18 سال آنها که حداقل شش سال متوالی در جزیره زندگی کرده اند می توانند برای زندگی در قبرس شمالی درخواست دهند. نامزدها باید رفتار خوبی داشته باشند و شرایط مالی کافی برای حمایت از خود و افراد تحت تکفل خود داشته باشند.

اقامت کوتاه مدت در قبرس شمالی

به طور کلی، برای اقامت کوتاه مدت در قبرس شمالی باید برای ویزای توریستی اقدام کنید. اکثر مردم با ورود به قبرس شمالی ویزای بازدید کننده 30 روزه دریافت می کنند. اگر می خواهید بیشتر از 30 روز بمانید، می توانید یک یا دو روز جمهوری ترک قبرس شمالی را ترک کنید و 30 روز دیگر بمانید.

افرادی که برای بازدیدهای رسمی، جلسات کاری، کنفرانس ها، سمینارها، کنفرانس ها، جشنواره ها، نمایشگاه ها، رویدادهای ورزشی، رویدادهای فرهنگی و هنری، سفرهای فلزی-پزشکی و دلایل مشابه به این کشور سفر می کنند، می توانند ویزای 90 روزه دریافت کنند. شهروندان اتحادیه اروپا (EU)، ترکیه، ایالات متحده آمریکا، کانادا، مکزیک، اسرائیل، ژاپن، سنگاپور، سوئیس، ایسلند، نروژ، استرالیا و نیوزلند نیازی به ویزا ندارند.

لازم به ذکر است که ویزای توریستی به شما حق پیدا کردن کار یا راه اندازی کسب و کار در قبرس شمالی را نمی دهد. متقاضیان کشورهای اتحادیه اروپا، ایالات متحده آمریکا، کانادا، نیوزلند و استرالیا و همچنین دارندگان ویزای شینگن می توانند از طریق فرودگاه های قبرس جنوبی و لارناکا وارد قبرس شمالی شوند. برخی باید مستقیماً از طریق ترکیه به بندر گیرنه یا فرودگاه آرکان (Lefkosa) بروند و از آنجا وارد قبرس شمالی شوند.

اقامت موقت در قبرس شمالی

اجازه اقامت موقت قبرس شمالی معمولاً به یکی از دلایل زیر صادر می شود:

برای کار

برای تحصیلات

با خانواده

اجازه اقامت معمولا برای یک سال صادر می شود و می تواند سالانه تمدید شود. پس از پنج سال اقامت مداوم در قبرس، می توانید برای اجازه اقامت دائم اقدام کنید. با این حال، زمانی که شما با اجازه اقامت موقت در قبرس هستید، نمی توانید بیش از سه ماه کشور را ترک کنید زیرا مجوز شما به طور خودکار لغو می شود.

اجازه اقامت موقت برای کار در قبرس

هر خارجی که برای کار به قبرس می آید باید در بدو ورود مجوز اقامت دریافت کند. البته این اجازه اقامت موقت به طور خودکار به دارنده آن اجازه کار می دهد. قبل از سفر به قبرس و اخذ مجوز اقامت، باید مجوز کار و ویزای کار قبرس را نیز دریافت کنید.

اجازه اقامت موقت قبرس برای دانشجویان

دانشجویان خارجی که با ویزای تحصیلی وارد قبرس می شوند باید اقامت خود را ثبت کنند و پس از ورود، اجازه اقامت موقت دریافت کنند. آنها مجاز به کار تمام وقت نیستند و فقط می توانند در مناطق خاصی کار کنند. متقاضیان می توانند مجوز اقامت موقت خود را بسته به مدت تحصیل خود تمدید کنند.

اجازه اقامت موقت برای یک خانواده در قبرس

شهروندان قبرسی یا اتباع غیر اتحادیه اروپا که مقیم قانونی هستند و قصد دارند خانواده خود را به قبرس شمالی بیاورند، می توانند پس از ورود، اجازه اقامت موقت در قبرس شمالی دریافت کنند.

اقامت دائم قبرس شمالی

دو نوع اقامت دائم (کارت سفید) برای قبرس شمالی وجود دارد که عبارتند از:

مجوز Hicret Izni: این اقامت مادام العمر معتبر است و تا سال 2015 برای اتباع خارجی مقیم جمهوری ترک قبرس شمالی صادر می شد که قانون اقامت دائم تغییر کرد. اگر این نوع مسکن دارید، لازم نیست هر دو سال یکبار وضعیت اقامت خود را بررسی کنید.

بیاز کیملیک: این نوع اجازه اقامت دائم از سال 2015 صادر شده است و اکنون روش استاندارد درخواست اقامت دائم در قبرس شمالی است. در صورت داشتن این نوع اقامت دائم باید هر دو سال یکبار با ارائه مدارک مربوطه آن را تمدید کنید.

راه های زندگی در قبرس شمالی

در زیر نشان می دهیم که چگونه می توانید اجازه اقامت در قبرس شمالی را دریافت کنید:

زندگی در قبرس شمالی از طریق تحصیل

تحصیل در دانشگاه ها و مدارس معروف قبرس شمالی یکی از راه های اخذ اقامت این کشور می باشد. دانشگاه های معروف این کشور عبارتند از: دانشگاه مدیترانه شرقی (EMU)، دانشگاه بین المللی قبرس (CIU)، دانشگاه آمریکایی گیرنه و دانشگاه خاور نزدیک (NEU) که ??همگی دارای رتبه بندی جهانی هستند و بسیار مورد تایید اروپایی و آمریکایی هستند. کشورها.

دانشگاه های قبرس شمالی در تمامی رشته ها در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا و فوق دکترا به دانشجویان خدمات ارائه می دهند. برای تحصیل در موسسات علمی قبرس شمالی، داشتن گذرنامه، فرم ثبت نام دانشگاه، آزمایشات پزشکی و اثبات تمکن مالی مورد نیاز است. هزینه تحصیل در قبرس بسیار پایین است و ثبت نام در دانشگاه های این کشور راحت تر از دانشگاه های ترکیه است. همچنین لازم نیست در آزمون ورودی شرکت کنید و تنها آزمون در قبرس شمالی، آزمون زبان انگلیسی است.

اقامت قبرس شمالی از طریق استخدام

اخذ اقامت و اجازه کار در قبرس شمالی راه دیگری برای تضمین اقامت شما در این کشور است. در این روش شما باید با ارسال رزومه خود به شرکت های مختلف شغلی پیدا کنید و آن شرکت نیز از اقامت و مجوز کار شما مراقبت می کند. با ارائه مدارک لازم، پاسپورت و آزمایش پزشکی می توانید اقامت خود را دریافت کنید.

زندگی با کار کمی پیچیده تر از روش های دیگر است، اما به دلیل داشتن حقوق، مزایا و بیمه سالانه، یکی از مطمئن ترین راه های مهاجرت به حساب می آید. برای دریافت اقامت دائم باید هر سال اقامت خود را به مدت پنج سال تمدید کنید. سپس به شما کارت سفید و اقامت دائم داده می شود.

سرمایه گذاری ملک در قبرس شمالی

اقامت در قبرس شمالی از طریق سرمایه گذاری، کارآفرینی، ثبت کسب و کار و راه اندازی کسب و کار امکان پذیر است. از آنجایی که قبرس شمالی کشوری در حال توسعه است و پتانسیل قابل توجهی برای مشاغل مختلف دارد، این روش اخذ اقامت مزایای زیادی دارد. اقامت در قبرس شمالی از طریق سرمایه گذاری، جدای از کسب درآمد خوب، یکی از امن ترین راه ها برای مهاجرت به حساب می آید.

به این ترتیب، سرمایه گذاران باید یک طرح تجاری برای ارائه به دولت قبرس داشته باشند و پس از تکمیل مراحل اداری لازم، می توانید شرکت خود را ثبت کرده و کسب و کار خود را راه اندازی کنید. اگر یک شرکت ثبت شده سالانه بیمه و مالیات در قبرس شمالی پرداخت کند می توانید مدت اقامت خود را تمدید کنید و پس از پنج سال اقامت دائم خود را دریافت کنید.

متاهل و در قبرس شمالی زندگی می کند.

همچنین امکان اخذ اقامت قبرس شمالی از طریق ازدواج نیز وجود دارد. شما می توانید با یک شهروند قبرس شمالی ازدواج کنید و پس از دو سال اجازه اقامت دریافت کنید. در صورت ادامه ازدواج، تابعیت قبرس شمالی پس از سه سال به دست می آید. اگر پنج سال از ازدواج زوجین بگذرد و صاحب فرزند شوند نیازی به درخواست تابعیت نیست و فرزند تابعیت این کشور می شود.

زوج های مجرد مجرد نیز این امکان را دارند که اجازه اقامت دریافت کنند. زوج‌های مجرد و افرادی که با هم در یک ملک زندگی می‌کنند باید مدرکی دال بر زندگی مشترک ارائه دهند تا واجد شرایط اقامت باشند. فرم جداگانه ای باید توسط افسر اعتبارسنجی تایید شده و همراه با درخواست اقامت به مرکز مربوطه عودت داده شود.

اقامت در قبرس شمالی از طریق خرید ملک

اجازه اقامت در قبرس برای خرید ملک معمولا برای سرمایه گذارانی است که سرمایه خارجی دارند. او زمینی را در قبرس می خرد تا در جزیره ساکن شود. با فروش یک خانه یا آپارتمان جدید به قیمت حدود 300000 یورو (با احتساب مالیات بر ارزش افزوده) می توانید در جزیره زندگی کنید.

سرمایه گذاران می توانند بیش از یک ملک خریداری کنند تا زمانی که کل هزینه خرید ملک حداقل 300000 یورو باشد. دارایی های قابل خرید عبارتند از:

هر دو ملک مسکونی می توانند خانه یا آپارتمان باشند.

خانه و مغازه مسکونی هر کدام تا 100 متر مربع.

یک فضای مسکونی یا تجاری می تواند حدود 250 متر مربع مساحت داشته باشد.

اقامت در قبرس شمالی از طریق ثبت شرکت

با ثبت نام در این شرکت می توانید اقامت موقت دو ساله در قبرس شمالی دریافت کنید. تا زمانی که شرکت فعال است و بیمه و مالیات های مربوط به آن پرداخت می شود، اقامت اعضای موسس شرکت قابل تمدید است. همچنین می توانید پس از مدتی برای اقامت دائم اقدام کنید. طبق قانون، هرگونه فعالیت اقتصادی در قبرس شمالی باید از طریق یک شرکت ثبت شده انجام شود.

تمامی حساب های بانکی زیر ذره بین هستند تا از پولشویی و سایر بی نظمی ها جلوگیری شود. در این کشور حتی یک فروشگاه ساده هم نیاز به یک شرکت ثبت شده دارد. شرایط ثبت شرکت عبارتند از:

متقاضی و کسب و کار او باید در جمهوری قبرس واقع شوند.

شرکت باید حضور فیزیکی دائمی در قبرس شمالی با حداقل پنج کارمند داشته باشد.

برای ثبت شرکت، مجموعاً 120000 دلار آمریکا باید به مدت دو تا سه ماه در حساب بانکی شخص در قبرس شمالی باشد. 10 هزار دلار آمریکا تا زمانی که شرکت فعال باشد و مالک به آن دسترسی نداشته باشد در حساب بانکی فرد قفل می شود.

هزینه ثبت شرکت باید پرداخت شود که شامل هزینه های اداری قبرس، هزینه های حسابداری و مجوزهای لازم از آژانس های مختلف می شود و حدود هفت هزار دلار تخمین زده می شود.