سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مجله تازه ها

نظر

هر روز بامجان پخته شده له شده را روی لک ها ضماد کنید و قبل از هر بار مصرف، موضع را با آب جوشانده مازو یا آب زاج سفید بشویید. بورق، خربق سیاه، مازریون و فلفل سیاه از هر کدام 10 گرم،همه را نرم بسایید، بعد در سرکه ریخته و بپزید و پس از پخته شدن، زاج، براده آهن، بوره سرخ و کف دریا از هر کدام 5 گرم را با 10 عدد زراریج بسایید و بعد همه را مخلوط کرده و اول موضع را با نطرون بشویید، بعد آن دارو را روی لک ها ضماد کنید. بر اساس طب سنتی روغن بادام تلخ طبیعتی گرم مایل به مرطوب دارد. خواص روغن بادام تلخ برای درمان بسیاری از بیماریها موثر و مفید است و از همین رو مورد توجه طب سنتی قرار گرفته است. متخصصین طب سنتی معتقد هستند که درد کلیه ناشی از بافت خود کلیه با خوردن ترکیبی از روغن بادام تلخ، مقداری نشاسته و مقداری پودر نعناع خشک شده را درمان میشود. عسل قدرت ضد التهابی فوقالعادهای دارد که میتواند التهابات پوست را کاهش دهد و باعث بهبود لکههای صورت شود.

حتما قبل و بعد از استفاده از این کرم، از تمیز بودن پوست خود اطمینان حاصل کنید. در صورت استفاده از کرم های پوست مناسب این زمان افزایش می یابد. روغن بادام تلخ برای تولید سلولهای بیشتر به پوست کمک میکند و از این طریق موجب جوان سازی پوست میشود. اگر مبتلا به لک های پیسی (لک های سفید)شده اید،ضمن پرهیز از خوردن ذرت،شیر،لبنیات،ماهی و خوراکی هایی که طبیعت آن ها سرد هستند و هم چنین خوردن آب زیاد و غذاهای شب مانده، باید از خوراک هایی که موافق این بیماری هستند زیاد استفاده کنید،مانند: آش گشنیز با آب غوره، آش تمر هندی، آش سماق، آش زرشک، آش آلو، آب لیمو، آبغور، آلو، زرشک، غازیاقی و ایارج فیقرا. طرفداران درمانهای طبیعی بیان میکنند که آنزیمها، بتاکاروتن، ویتامینها و مواد شیمیایی گیاهی موجود در پاپایا بر روشن شدن پوست تأثیر دارند. اگر سوزشی حس کردید ممکن است پوست شما نسبت به جوش شیرین حساس باشد. اگر پوست شما بیش از اندازه حساس است، بهتر است مقدار خیلی کمی از سرکه سیب را با مقدار بیشتری آب مخلوط کنید. اگر مقدار لک کم است و در محدوده چشم قرار ندارد،روی آن تیزاب بمالید، پس از چند روز حالت یک لایه خشک را ایجاد می کند و بعد درمان می شود.

مصرف مواد غذایی آبکی به خصوص آبمیوه هایی مثل آب هویچ و آب سیب و میوه و سبزی های آبدار مثل کاهو و خیار اگر متناسب با فصل مصرف شوند، میتوانند تا حدود زیادی به رفع خشکی پوست کمک کنند. میشود و توانسته خیال افراد مختلف را از این بابت راحت کند و کسی نگران جای زخم ها روی پوست بدن یا مخصوصا صورت نباشد. زراریح، فضله کبوتر، تخم ترب و فرفیون را نرم بشایید، بعد با مقداری سرکه و مقداری عسل مخلوط کنید و بمالید و مدتی صبر کنید تا روی لک بماند و کمی ایجاد زخم کند و پس از این که زخم ایجاد شده از داروهای ترمیم زخم استفاده کنید. ممکن است برای درمان کامل لک های صورت به جلسات متعدد نیاز باشد که تعداد جلساتی که باید اعمال شود به عوامل مختلفی بستگی خواهد داشت. ژنتیک: از دیگر عوامل تاثیرگذار در ایجاد چنین لکههایی میتوان به وراثت و ژنتیک اشاره نمود.

روغن بادام تلخ سرشار از مواد مغذی است که یکی از این مواد روی (زینک) است. باعث می شود که پوست حالت زخم به خود بگیرد که در این صورت باید پس از آن از داروهای ترمیم زخم استفاده شود. روی ماده مغذی اساسی برای درمان لک صورت، آکنه، جای جوش و زخم های قدیمی است. یکی دیگر از خواص بادام تلخ این است که ضد باکتری و ضد میکروب است و میتواند باعث از بین رفتن باکتری های ایجاد کنندهی آکنه شود و از طرف دیگر برای درمان بریدگی، خراش و زخم نیز مفید است. روغن بادام تلخ از موثرترین روغنهای طبیعی است که به سلامت و تغذیه موها کمک میکند. روغن بادام تلخ حاوی اسید اولئیک، نوعی اسید اشباع شده منفرد و اسید چرب امگا 9 است که به این روغن طبیعی خاصیت مرطوب کنندگی قوی بخشیدهاند. یک آنتی اکسیدان موضعی که اثر رادیکالهای آزاد محرک ملانین را مهار می کند از مزایای آن روشن کنندگی بیشتر در روی لکه هاست نه پوست نرمال . دار فلفل، اگیر ترکی، کندر، پوست هلیله زرد،حب القار،مصطکی و زرآوند از هر کدام 10 گرم،همه را نرم بسایید،بعد با 500 گرم عسل مخلوط کنید و صبح و ظهر و شب،هر مرتبه یک قاشق شربت خوری از آن را میل فرمایید.

گل گاوزبان، تخم ترشک، غازیاقی، شاه تره، کشمش و جو از هر کدام 50 گرم، بادرنجبویه و غافث از هر کدام 30 گرم، ریشه خطمی، ریشه مجو و رازیانه از هر کدام 40 گرم و تخم خرفه، تخم کاهو، تخم کاسنی، تخم گشنیز، سنامکی و بسفایج از هر کدام 10 گرم، همه را نیم کوب کرده و به پنجاه قسمت تقسیم کنید و هر روز یک قسمت از آن را بجوشانید و قبل از هر غذا یک سوم از آب صاف کرده آن بنشوید و نیز پوست هلیله زرد، پوست هلیله کابلی، هلیله سیاه، قاریقون، ریوند چینی، اذخرمکی و زنجبیل از هر کدام 10 گرم، همه را نرم بسایید و بعد از هر غذا یک قاشق چای خوری از آن را کفلمه کنید و در مدتی که مشغول معالجه هستید، روزی سه مرتبه روی لک ها روغن تخم شلغم بمالید. یکی دیگر از خواص بادام تلخ این است که از ریزش مو جلوگیری میکند و سبب تقویت فولیکولهای مو میشود. روغن بادام تلخ غنی از مواد مغذی برای پوست سر و فولیکولهای مو است که این مواد مغذی موجب افزایش رشد مو میشوند و از موها در برابر اشعه UV محافظت میکنند.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت متخصص پوست و مو تهران.